Direct naar content
  • Auteur

Marcel van der Heijden verkoopt in 2013 zijn social mediabureaus Second Degree en A Friend of Mine aan Dept, een grote speler in de markt. Achteraf gezien toch een fout besluit.

Dept is een megaspeler in de markt waar de bureaus van Marcel van der Heijden zich in bewegen. ‘Ik overtuigde mijn compagnons van de overname. Ik zag het als een kans om te groeien en eerlijk gezegd verblindt het geld ook. Door zo’n deal word je ineens financieel onafhankelijk. Maar uiteindelijk had ik zelf het meeste last van de overname.’

Na de verkoop werkt Van der Heijden nog drie jaar voor Dept. Maar de ontevredenheid neemt toe, de glimlach in het werk verdwijnt. ‘Dept paste niet bij mij, ik voelde mij een fabrieksmanager. Als het je zo frustreert, dan moet je gewoon vertrekken. Dat heb ik gedaan. Ik heb eerst een paar maanden de wereld rondgereisd. Daarna kwam het pas echt binnen. Het is heel onwerkelijk om te vertrekken bij je eigen bedrijf als je er eigenlijk nog niet klaar mee bent. Ik stond te popelen om weer iets te doen. Ik had nog zoveel ideeën.’

Hij is nu een van de oprichters van Karma Kebab. ‘Vorig jaar zomer kwam ik mijn huidige compagnon tegen. Hij was al bezig met de ontwikkeling van plantaardige shoarma en kebab. Ik ben toen begonnen als investeerder. Nu ben ik mede-eigenaar en fulltime ondernemer. Ik zie hier nog zoveel potentie. Het voelt goed en daar durf ik op te vertrouwen.’

Benieuwd naar het hele verhaal van Marcel van der Heijden? Bekijk zijn videoportret.

Heeft u een vraag over dit artikel?

De specialisten van ABN AMRO MeesPierson komen graag met u in contact.