Chat with us, powered by LiveChat

ABN AMRO MeesPierson | Financial Focus

3 redenen waarom de luxe-industrie blijft groeien

Een groeiende wereldbevolking en hogere inkomens. Daar profiteert de luxe-industrie van.

Wie te dicht op het nieuws zit en de kranten van dag tot dag volgt, kan zowaar verrast zijn. Maar de wereldeconomie groeit al decennia lang. De wereldbevolking groeit en het aantal mensen met een modaal of hoger inkomen groeit nog harder. Daarom: dé drie redenen waarom de luxe-industrie blijft groeien.

1. De mondiale middenklasse groeit spectaculair

Luxe artikelen worden beslist niet alleen gekocht door de echte rijken op deze aardbol. Maar ook (en juist) door de middenklasse. Laat die nou al jaren spectaculair groeien in landen als India, Brazilië en andere landen in Latijns-Amerika. Zelfs in Afrika groeit de middenklasse.

2. Het aantal vermogenden groeit ook

De crisis van de laatste jaren ten spijt: het aantal vermogenden wereldwijd neemt (fors) toe. Hun vermogens groeien mee.

3. Mensen zijn merken geworden

Een beetje overdreven misschien. Maar wereldwijd willen mensen zichzelf graag een beetje mooi aan de man/vrouw brengen. Via bijvoorbeeld social media. Zelfexpressie, zouden sociologen het noemen. Hoe laat je zien wie je bent en waar je voor staat? Onder andere door merken te kopen die op je afstralen. Kassa voor de producenten van luxemerken.

Lees ook:

Deel deze pagina

ABN AMRO MeesPierson | Financial Focus
Logo of ABN AMRO MeesPierson | Financial Focus