Chat with us, powered by LiveChat

ABN AMRO MeesPierson | Financial Focus

Via partnership de wereld een beetje mooier maken

De wereld een beetje mooier maken, dat geeft een extra dimensie aan mijn werk. Terugkijkend op mijn eerste drie maanden als Directeur Relatiemanagement bij Instituten en Charitas, komt het woord ‘partnership’ als eerste naar boven. Samenwerken met de klant, ik geloof er heilig in.

Partnership levert de beste ideeën op. En hoewel ik best goed wist wat ‘ze’ bij Instituten & Charitas voor goede doelen doen, had ik dat partnership niet zo scherp op mijn netvlies. We zitten niet alleen bij de financiële medewerkers en bestuurders van het goede doel aan tafel, maar praten ook met de fondsenwervers, de marketing- en communicatiemedewerkers, innovatiemanagers en beleids- en programmamanagers . Allemaal mensen met een enorme drijfveer die snoeihard werken en enorm betrokken zijn om het doel waarvoor ze zich inzetten, te realiseren.

Mooie initiatieven

Die inzet zie ik ook bij mijn nieuwe team, dat met enthousiasme naast onze klanten staat om de toekomst te verkennen. Een toekomst waarin zij – en ik uiteraard ook – een belangrijke rol willen spelen. Dat de basis, onze bancaire dienstverlening, op orde moet zijn, spreekt voor zich. De uitdaging zit ‘m in het pionieren. Welke nieuwe vormen van doneren kunnen we introduceren? En hoe passen we technologieën als blockchain toe om extra waarde toe te voegen voor de goede doelen die klant bij ons zijn?

Bankieren in de toekomst

Over die laatste vraag buigen we ons ook tijdens de ‘Beyond Banking Days’ die ABN AMRO van 9 tot en met 11 juni organiseert. Hoe ziet bankieren in de toekomst eruit? En welke technologische ontwikkelingen zijn relevant voor onze klanten? Keynote sprekers en experts geven presentaties en workshops voor een publiek van onder meer bankiers, FinTech-bedrijven en NGO’s. Een mooi event, waar we ook een casus van het Longfonds gaan uitwerken: hoe kunnen ontwikkelingen als de blockchain en social impact bonds bijdragen aan een rookvrije omgeving én een rookvrije generatie? Samen dit soort vraagstukken oppakken, dat is wat ik bedoel met de ‘wereld een beetje mooier maken’.

Alert blijven

Zo’n statement moet je natuurlijk niet groter maken dan het is. We zijn en blijven een bank maar we voegen wel degelijk iets toe. Met Tikkie Zakelijk kunnen de goede doelen mobiel fondsen werven, een dienst die we verder gaan uitbreiden. Ook een uitdaging: hoe helpen we onze klanten om bestaande en nieuwe donateurs aan zich te binden? En hoe zorgen we er met duurzaam vermogensbeheer voor dat zij hun missie kunnen realiseren? Ik zie een mooie toekomst voor me waarin we het verschil kunnen maken. Dat we als bank niet meer in de tabaksindustrie investeren, is nog maar het begin. Want nu moeten we alert blijven en kijken waar we de volgende stap kunnen zetten. Ik vind het bijzonder dat ik daar bij Instituten & Charitas een bijdrage aan mag leveren. Hoe we met een innovatieve dienstverlening onze klanten helpen hun doelen te bereiken, daarover houd ik u de komende tijd via deze blogs op de hoogte

Deel deze pagina

Artikel geschreven door:

Profiel foto van Koosje Ploegmakers
Koosje Ploegmakers Directeur Relatiemanagement Instituten & Charitas

Koosje Ploegmakers is Directeur Relatiemanagement Instituten & Charitas. Ze adviseert met haar team maatschappelijke organisaties op het gebied van governance, betalingsverkeer en duurzaam vermogensbeheer. Ook denkt zij mee graag mee met innovatieve oplossingen op het gebied van fondsenwerving.

Vrijblijvend van gedachten wisselen met een specialist?

ABN AMRO MeesPierson | Financial Focus
Logo of ABN AMRO MeesPierson | Financial Focus