Direct naar content
  • Auteur

De tweeling Julie en Marie Reinders (21) komt al vroeg in aanraking met kleding en mode. Vanaf hun zesde werken ze als fotomodellen. Met behulp van een investeerder met een netwerk in de modesector zetten ze 2015 hun eigen modemerk Reinders op. Binnen een jaar hebben ze al 80 verkooppunten en inmiddels zijn dat er meer dan 180. Geld is volgens de tweeling niet het doel van de kledinglijn, maar wel een mooie bijkomstigheid.

Zusjes Reinders: het gezicht van hun merk op Instagram

De zusjes Reinders zijn het gezicht van hun eigen modemerk en profileren zich ook zo op social media. Marketing loopt ook via die kanalen. Ze bereiken hun publiek vooral als bekende mensen hun outfits dragen op Instagram.

Julie en Marie waren al jong serieus bezig

Het jonge modemerk timmert stevig aan de weg. De tweelingzussen zijn misschien nog jong maar nemen hun rol als ondernemer heel serieus. ‘Wij waren nooit van het uitgaan en al heel jong serieus bezig. Het was onze droom, daar doe je alles voor’, stellen ze.

Ook structurering serieus aangepakt

Ook de structurering van hun bedrijf hebben ze serieus aangepakt.

Julie Reinders en Marie Reinders hebben goed nagedacht over de structuur van hun bedrijf. Mocht het misgaan, dan kunnen ze zakelijk gezien gemakkelijk afscheid van elkaar nemen.

Mocht het tot een breuk komen tussen de zussen, dan kan de samenwerking zonder al te veel moeite ontmanteld worden.

Vermogens in Nederland

ABN AMRO MeesPierson liet een unieke driedelige documentaire maken over het leven van vermogenden in Nederland. Met welke vraagstukken houden zij zich bezig? Hoe en waarvoor zetten zij hun geld in?

Kijk de afleveringen terug op de pagina Vermogens in Nederland.

 

Heeft u een vraag over dit artikel?

De specialisten van ABN AMRO MeesPierson komen graag met u in contact.