Direct naar content
4 min. leestijd
  • Auteur

De bankzaken regelen is voor veel mensen geen hobby. Net als de Belastingdienst proberen we dit voor u daarom zo  makkelijk mogelijk te maken. Naast allerlei tools om uw bankzaken online af te handelen, hebben we ook sinds kort een exclusief team klaar staan dat snel uw vragen over dagelijkse bankzaken kan beantwoorden: het team van Private Assistance.

 

Het team stelt zich even voor

Het team stelt zich even voor … Private Assistance is een team van 40 private banking adviseurs, mensen met jarenlange ervaring binnen de bank die u helpen bij uw dagelijkse bankzaken. In een korte video vertellen een aantal leden van het team en een banker hoe Private Assistance u kan helpen bij uw dagelijkse bankzaken.

Wat doet u als u met uw vrienden uit eten bent gegaan en eentje de rekening heeft opgepakt? Precies! Geen gehannes meer met overboeken, want u kunt met behulp van uw mobiele telefoon en de Mobiel Bankieren-app direct het geld overmaken. En diezelfde app vertelt u terwijl u op de trein aan het wachten bent, of uw dochter al het geld heeft overgemaakt dat ze had geleend voor haar vakantie naar Spanje.

Zo wordt bankieren steeds simpeler en gebruiksvriendelijker. Maar ook op de momenten dat u online niet verder komt, kunnen we u van dienst zijn. Want hoe moet u de limiet van uw creditcard verhogen als u op zaterdagochtend op uw vliegtuig aan het wachten bent op Schiphol? Of, op datzelfde moment, de dekking van uw reisverzekering?

Daarvoor kunt u het team van Private Assistance inschakelen. Ook op zaterdag, en buiten kantooruren. Private Assistance is een team van 40 private banking adviseurs, mensen met jarenlange ervaring binnen de bank die u helpen bij uw dagelijkse bankzaken. Daarmee is Private Assistance een belangrijke aanvulling op de dienstverlening van ABN AMRO MeesPierson.

Snel en praktisch advies én direct contact

Private Assistance is speciaal bedoeld voor uw vragen over dagelijkse bankzaken. Zoals vragen over bankpassen, creditcards, sparen, betalen, schadeverzekeringen en lenen. Onderwerpen die vragen om snel en praktisch advies. Voor het regelen van een hypotheek, een advies over de structurering van uw vermogen of het oprichten van een goed doel, moet u toch echt even met uw private banker praten. Hoe gaat het in zijn werk? Wanneer u belt, krijgt u direct een medewerker van het team aan de lijn. Ook in de avonduren en op zaterdag. En het nummer is daarnaast vanuit het buitenland bereikbaar.

Hoe, wat, waar?

Telefoon: 020 34 34 343

Werkdagen: 8.00 – 22.00 uur

Zaterdag: 9.00 – 17.30 uur

Ook bereikbaar vanuit het buitenland op

+31 20 34 34 343.

Directe toegang vanuit Mobiel Bankieren-app

Hulp nodig online?

Veel informatie over diensten en producten van de bank is inmiddels online te vinden. Maar natuurlijk kan het gebeuren dat u er toch niet zo goed uitkomt. Het team helpt daarom ook bij vragen over Internet Bankieren en Mobiel Bankieren. Medewerkers kennen de systemen tot in detail waardoor ze snel kunnen helpen bij het navigeren naar de juiste pagina. Datzelfde geldt voor de Mobiel Bankieren-app. Als u niet zoveel ervaring heeft met apps, kan het gebruik ervan zo nu en dan vragen oproepen. Daarom is er een toets opgenomen in de app waarmee u direct naar Private Assistance belt. Ook kunt u bij hen terecht als u vragen heeft over de veiligheid van bankieren. Bijvoorbeeld als  u een ogenschijnlijk valse email hebt ontvangen.

Voorbeeld: medische kosten via uw creditcard

In veel gevallen zal Private Assistance vooral handig zijn. U komt er even niet uit en met een telefoontje bent u weer op weg geholpen. Maar in sommige gevallen kan deze dienst ook écht zijn waarde bewijzen. Zo hadden we laatst een klant die op het punt stond te vertrekken naar de Verenigde Staten met zijn vrouw om een speciale medische behandeling te ondergaan. ‘s Avonds vlak voor vertrek wilde hij de limiet op zijn creditcard verhogen. In de Amerikaanse ziekenhuizen moet meestal direct worden afgerekend. Hoewel de private banker zelf niet meer op kantoor aanwezig was wist het team van Private Assistance in overleg met de banker alles te regelen. De klant beschikte bij aankomst in de VS over voldoende bestedingsruimte op zijn creditcard om de medische kosten te voldoen. Dat leverde hem én ons een prettig gevoel op.

Waar kunnen we u mee van dienst zijn?

1. Een betaalrekening of spaarrekening, een lening of schadeverzekering

2. Internet Bankieren en Mobiel Bankieren

3. Aanvragen, blokkeren vervangen of wijzigen van uw bestedingslimiet op creditcards en passen.

4. Het aanvragen van formulieren, rentetarieven of een e.dentifier..

Veiligheid voor alles

Om de veiligheid hoeft u zich geen zorgen te maken. Als u belt, stellen we met behulp van een aantal controlevragen eerst vast dat we inderdaad ú aan de lijn hebben. Gaat het om complexe vragen, dan bellen leden van het team u bovendien terug op een telefoonnummer dat bij de bankbekend is. En Private Assistance werkt natuurlijk in nauwe samenwerking met uw private banker. Zo weet uw banker dus altijd wat er bij u gebeurt en neemt zo nodig contact met u op. Zo wordt het doen van uw bankzaken én leuker én gemakkelijker.

 

Ruud Dirriwachter

Adviseur Private Assistance

ruud.dirriwachter@nl.abnamro.com

Heeft u een vraag over dit artikel?

De specialisten van ABN AMRO MeesPierson komen graag met u in contact.