ABN AMRO MeesPierson | Financial Focus

Guido de Wit – Vermogens in Nederland

Guido de Wit (49) begeleidt jarenlang over de hele wereld startups voor TNT Post. Na zijn afscheid van dit bedrijf stapt hij als investeerder in de Gooische Bierbrouwerij. Niet alleen omdat hij het een mooie investering vindt, maar vooral ook omdat hij kansen ziet voor zijn dochter van negentien met een verstandelijke beperking.

Guido de Wit: ‘spaargeld zorgt voor ruimte’

Want ondanks zijn bliksemcarrière heeft De Wit altijd één zorg: ‘Ik dacht er vaak aan hoe ik Sarah een goede toekomst kon bieden met waardevol werk. Spaarcenten zorgen ervoor dat je de ruimte hebt om daarover na te denken.’

Guido de Wit heeft van de Gooische Bierbrouwerij een sociaal bedrijf gemaakt. In de blog Sociaal ondernemen – ondernemen met een missie laten we zien hoe u zelf een sociale onderneming start.

De Wit maakt van de Gooische Bierbrouwerij een sociaal bedrijf. Als hij hoort dat de brouwerij in de problemen zit, stapt hij in met het plan om 25% van het personeel te laten bestaan uit mensen met een beperking of Wajongers.

Guido de Wit wil een knettergoed bedrijf neerzetten

Belangrijk is wel dat het een gezond bedrijf wordt. De Wit: ‘Natuurlijk wil ik mijn dochter een boterham laten verdienen, maar het is ook een echte onderneming met alle ups en downs. Uiteindelijk willen wij gewoon een knettergoed bedrijf neerzetten.’

Vermogens in Nederland

ABN AMRO MeesPierson liet een unieke driedelige documentaire maken over het leven van vermogenden in Nederland. Met welke vraagstukken houden zij zich bezig? Hoe en waarvoor zetten zij hun geld in?

Kijk de afleveringen terug op de pagina Vermogens in Nederland.

 

Deel deze pagina

Guido de Wit – Vermogens in Nederland
3.5/5 score (2 stemmen)
ABN AMRO MeesPierson | Financial Focus
Logo of ABN AMRO MeesPierson | Financial Focus