Direct naar content
  • Auteur

Marco Aarnink (32) verdient al heel jong miljoenen met zijn bedrijf Drukwerkdeal. Aarnink komt uit een arm gezin en droomt van een leven als succesvolle ondernemer. Tijdens zijn studie stelt hij zichzelf de vraag: wat heeft elk bedrijf nodig? Het antwoord: drukwerk. En omdat nog geen enkele drukkerij op dat moment de wereld van het internet snapt, heeft hij binnen 2 jaar meer dan een miljoen euro omzet. Al snel heeft het bedrijf honderden werknemers in dienst.

Marco Aarnink: ‘ik vergat naar buiten te kijken’

Van die enorme groei maakt Aarnink naar eigen zeggen nauwelijks wat mee. ‘Het was een sneltrein, ik vergat naar buiten de kijken. Ik voelde dat mijn kindje boven mij uit groeide. Ik was zelf nog een kind. Op een gegeven moment dacht ik: mijn tijd zit erop. Ik verkoop de boel.’

Aarnink sluit een deal met Vistaprint…

Hij sluit een deal met Vistaprint en ontvangt voor zijn aandeel 24 miljoen euro. ‘De eerste maandag wakker worden zonder bedrijf, dat was heel raar. Toen ontdekte ik pas: die passie voor mijn bedrijf, dat was de drijvende kracht achter mijn geluk. Geen auto of een duur huis.’

Marco Aarnink vond het investeren in andere bedrijven best lastig. Opeens was hij zelf niet meer de baas maar bekleedde hij als investeerde een hele andere rol.

… maar Marco gaat toch weer aan de slag

Na een paar minder succesvolle investeringen, heeft Aarnink besloten zelf weer aan de slag te gaan. Hij wil met Print.com opnieuw de wereld veroveren.

Vermogens in Nederland

ABN AMRO MeesPierson liet een unieke driedelige documentaire maken over het leven van vermogenden in Nederland. Met welke vraagstukken houden zij zich bezig? Hoe en waarvoor zetten zij hun geld in?

Kijk de afleveringen terug op de pagina Vermogens in Nederland.

 

Heeft u een vraag over dit artikel?

De specialisten van ABN AMRO MeesPierson komen graag met u in contact.