Direct naar content

Ondernemers Inzicht: Jan Brink van Ditt Officemakers

Gepubliceerd op:
4 min. leestijd

Ondernemers Inzicht

In deze rubriek portretteert ABN AMRO MeesPierson klanten met een speciaal verhaal of een inspirerend idee. In deze editie: Jan Brink.

‘Great Offices, Happy People!’, dat is de slogan van Ditt Officemakers. Het onafhankelijke Design & Build bedrijf specialiseert zich in het ontwerpen en realiseren van kantoorinrichtingen. Jan Brink, Managing Partner & Business Developer van Ditt Officemakers, vertelt alles over ondernemen en duurzaam groeien als bedrijf.

Door:

Ditt Officemakers is actief in de Design & Build (vastgoed) sector, hierin is het van belang om je te onderscheiden. Ditt Officemakers doet dit door het proces van A tot Z op zich te nemen. “Afhankelijk van de vraag kunnen wij klanten van dienst zijn voor elk huisvestingsvraagstuk met ons eigen team; van consultancy, het ontwerpproces tot en met de uiteindelijke realisatie van elk formaat kantoor”, zegt Jan. “Wij hebben onze eigen Design & Build software T1 ontwikkeld waarmee wij uniek zijn in de markt”.

 

Groeien in duurzaamheid

Ditt Officemakers heeft grootschalige veranderingen doorgemaakt de afgelopen 23 jaar. Meerdere verschillende crisissen hebben een impact gehad en ook verduurzaming is door de jaren heen belangrijker geworden. “De vastgoed en corona crisis hebben ons bedrijf juist verder gebracht”, vertelt Jan. Tijdens deze groei wordt Jan gesteund door ABN AMRO MeesPierson. Hij vertelt: “Door regelmatig contact met de Private Banker en Beleggingsspecialist word ik op financieel vlak goed ‘gecoacht’, zeker in combinatie met de Financiële Planning en Estate Planning.”

Naast financiële groei is het belangrijk om verder te kijken, vindt Jan. “Veel ondernemers zijn snel geneigd om groei met name te relateren aan omzet – winstgevendheid en dat was voor mij persoonlijk ook een lange periode zo.” Inmiddels gaat dat anders, vertelt Jan. “Naast financiële doelstellingen zijn hier ook andere doelen gesteld waar wij in willen groeien van ‘Good to Great’ in 2025. We zijn ons bewust van onze plek in de markt en bewust van het verschil dat we kunnen maken. Door beter te adviseren, door beter in te kopen, door bewuster te kijken naar de eigen impact.”

Veel ondernemers zijn snel geneigd om groei met name te relateren aan omzet, dat was voor mij persoonlijk ook een lange periode zo

Ondernemen

Als ondernemer komen er genoeg uitdagingen op je pad. Een belangrijke hierin is volgens Jan dat niets onmogelijk is. “In 2008 ben ik binnen Ditt begonnen en wij waren toen nog een relatief klein bedrijf met +/- 5 collega’s en op dat moment 1 van de eerste Design & Build bedrijven in Nederland. Toen werd er binnen Ditt al volop geïnvesteerd in innovatie (waaronder onze eigen software) en dat zijn wij blijven doen. Door heldere doelstellingen en focus zijn wij nu zelf op dat niveau, en trots durf ik te zeggen nog wel wat verder.”

Wat Jan andere ondernemers graag aan andere ondernemers wil meegeven is et belang van kennis delen: “Ga open in gesprek met andere ondernemers / netwerken / adviseurs en je zult er versteld van staan hoeveel kennis je met elkaar kunt delen en er je voordeel mee kunt doen.”

Om in contact te komen met andere ondernemers, en met hen het open gesprek aan te gaan, bieden we een exclusieve dienstverlening waarin we onder andere evenementen organiseren op toplocaties. Lees hier meer over dit ondernemersnetwerk.

Heeft u een vraag over dit artikel?

De specialisten van ABN AMRO MeesPierson komen graag met u in contact.