Digital-first strategie
Cru Wine onderscheidt zich binnen de wijnsector door het gebruik van digitale tools. ‘Vanaf de eerste dag hebben we onze digitale aanbieding prioriteit gegeven, ervoor zorgend dat we de beste technologie gebruiken om de ervaring met het verzamelen van fine wine zo naadloos en transparant mogelijk te maken’, vertelt Gregory. ‘Onze missie is om de kennis van ons team en onze state-of-the-art technologie te combineren om een eenvoudig en boeiend platform te creëren waar fine wine transparant, moeiteloos en beschikbaar is voor iedereen.’
Deze digital-first strategie vereenvoudigt de markt van fine wine voor klanten. ‘Onze unieke benadering maakt gebruik van geavanceerde technologie en in-house ontwikkelde systemen om een dienst aan te bieden die de complexiteit van het kopen, verkopen, verhandelen, opslaan, en leren over fine wines vereenvoudigt. Ons online platform valt op door gemakkelijke toegang en efficiëntie, waardoor klanten moeiteloos door de vaak intimiderende wereld van fine wine kunnen navigeren.’
Innoveren met kunstmatige intelligentie
De volgende stap van digitalisering is het gebruik kunstmatige intelligentie, ook wel AI. ‘We gebruiken AI om het DNA van wijn te matchen met de voorkeuren van onze klanten, wat een gepersonaliseerde wijnervaring creëert. Deze innovatieve benadering stelt ons in staat om zeer op maat gemaakte aanbevelingen te doen, waardoor onze marketingstrategieën en analyses verbeteren waardoor wij in staat zijn onze concurrenten te overtreffen’, vertelt Gregory. ‘Door wijnaanbevelingen af te stemmen op individuele smaken en profielen, streven we ernaar de conversieratio van onze aanbiedingen te verhogen en een betere klantenservice te bieden.’