Direct naar content

Ondernemers Inzicht: Gregory Swartberg van Cru Wine

Gepubliceerd op:
3 min. leestijd

Ondernemers Inzicht

In deze rubriek portretteert ABN AMRO MeesPierson klanten met een speciaal verhaal of een inspirerend idee. In deze editie: Gregory Swartberg

Hoe krijgt men toegang tot en hoe leert men over fine wine? Dat is de ondernemersmissie waar Cru Wine mee geboren werd. CEO Gregory Swartberg vertelt hier hoe ze bij Cru Wine met behulp van een digital-first strategie deze missie tot een succes hebben gemaakt.

Door:

Cru Wine, een jong bedrijf in de mysterieuze markt van fine wine. Met digitale technologieën probeert Cru Wine deze markt toegankelijk te maken voor iedereen. Gregory Swartberg, CEO van Cru Wine, vertelt over de digitale strategie, innoveren met AI en de uitdagingen die hierbij komen kijken.

Fine wine voor iedereen

‘Bij Cru Wine geloven we dat Fine wine voor iedereen is’, vertelt Gregory Swartberg. ‘Fine wine werd te lang gezien als een mysterieuze markt, alleen toegankelijk voor de elite. Als jong bedrijf wilden we dit uitdagen en herdefiniëren: hoe krijgt men toegang tot en hoe leert men over fine wine?’

Bij het opzetten van een bedrijf komt veel kijken. ‘ABN AMRO was mijn eerste bank toen ik het bedrijf startte en ze waren erg behulpzaam. Er waren altijd middelen en mensen beschikbaar om te helpen met elke vraag.’ Inmiddels is Gregory een ervaren ondernemer. Ondernemerschap biedt de beste en de slechtste dagen, vaak in dezelfde week’, vertelt hij. ‘De grootste eye-opener voor mij was de dag dat ik echt besefte dat het allemaal aan mijzelf lag. Niemand gaat komen om je te helpen, en dingen worden niet makkelijker.’

Ondernemerschap biedt de beste en de slechtste dagen, vaak in dezelfde week

Digital-first strategie

Cru Wine onderscheidt zich binnen de wijnsector door het gebruik van digitale tools. ‘Vanaf de eerste dag hebben we onze digitale aanbieding prioriteit gegeven, ervoor zorgend dat we de beste technologie gebruiken om de ervaring met het verzamelen van fine wine zo naadloos en transparant mogelijk te maken’, vertelt Gregory. ‘Onze missie is om de kennis van ons team en onze state-of-the-art technologie te combineren om een eenvoudig en boeiend platform te creëren waar fine wine transparant, moeiteloos en beschikbaar is voor iedereen.’

Deze digital-first strategie vereenvoudigt de markt van fine wine voor klanten. ‘Onze unieke benadering maakt gebruik van geavanceerde technologie en in-house ontwikkelde systemen om een dienst aan te bieden die de complexiteit van het kopen, verkopen, verhandelen, opslaan, en leren over fine wines vereenvoudigt. Ons online platform valt op door gemakkelijke toegang en efficiëntie, waardoor klanten moeiteloos door de vaak intimiderende wereld van fine wine kunnen navigeren.’

Innoveren met kunstmatige intelligentie

De volgende stap van digitalisering is het gebruik kunstmatige intelligentie, ook wel AI. ‘We gebruiken AI om het DNA van wijn te matchen met de voorkeuren van onze klanten, wat een gepersonaliseerde wijnervaring creëert. Deze innovatieve benadering stelt ons in staat om zeer op maat gemaakte aanbevelingen te doen, waardoor onze marketingstrategieën en analyses verbeteren waardoor wij in staat zijn onze concurrenten te overtreffen’, vertelt Gregory. ‘Door wijnaanbevelingen af te stemmen op individuele smaken en profielen, streven we ernaar de conversieratio van onze aanbiedingen te verhogen en een betere klantenservice te bieden.’

Heeft u een vraag over dit artikel?

De specialisten van ABN AMRO MeesPierson komen graag met u in contact.