Direct naar content
3 min. leestijd
  • Auteur

‘Mijn moeder begon 27 jaar geleden een schoonheidssalon aan huis. Dat werd een groot succes. Zelf wilde ik absoluut niet in haar voetsporen treden. Ik wilde arts worden, maar dat was toch te hoog gegrepen. Ik begon serieus na te denken om ook in de salon te werken, maar dan wel als medisch schoonheidsspecialist. Ik rondde de vierjarige opleiding in één jaar af en specialiseerde me daarna verder door allerlei cursussen en opleidingen.’

‘Ik ben nu CEO en richt me meer op de bedrijfsvoering. Mijn moeder is vooral operationeel bezig. Samen runnen we drie bedrijven: de fysieke en de onlinekliniek Delia Skin Clinic en onze webshop Delia Skin Master. In de onlinekliniek geven huidcoaches persoonlijke adviezen aan mensen die om welke reden dan ook niet naar de fysieke kliniek kunnen komen. In lijn daarmee is de webshop ontstaan, waar we huid verbeterende producten voor ieder huidprobleem verkopen. Daarnaast verkopen we onze eigen cosmeceuticals D-SKIN by Delia.’

‘Mijn kracht ligt bij sales, social media, storytelling. Ik weet precies de juiste snaar te raken van de consument. Als influencer met 165 duizend volgers op Instagram stel ik me vaak kwetsbaar op. Ik laat veel dingen zien uit mijn privéleven, ook mijn drie jonge kinderen. Dat is best spannend, maar hiermee bouw ik wel een loyaliteitsband op met mijn volgers.’

‘Vallen en opstaan hoort bij het ondernemerschap. Zo waren twee producten in het laboratorium per ongeluk omgewisseld. De inhoud klopte niet meer met het drukwerk op het flesje. Daar kwamen we veel te laat achter. Een gigantische fout, waarmee we twee ton aan investering verloren. We konden die twee producten niet meer op de markt brengen, want ze omwisselen zou invloed hebben op de werkzame stoffen. Ik schaamde me diep: hoe kon zoiets gebeuren? Uiteindelijk heb ik dit opgebiecht aan mijn volgers, mij kwetsbaar opgesteld. We boden de producten voor een gereduceerde prijs aan. Er was immers niets mis met het product zelf, alleen de verpakking klopte niet. Binnen twee uur hadden we tienduizend flesjes verkocht.’

‘Mijn visie is: zo veel mogelijk mensen helpen met hun huidprobleem. Dat is vanaf het begin mijn intrinsieke drijfveer. Mensen blijven bij me komen omdat mijn boodschap echt is, omdat ik iets doe vanuit mijn diepste zelf. Alleen zo creëer je goodwill, loyaliteit en succes.’

Wat vindt Delia belangrijk in ondernemerschap?

‘Balans. Een onderneming runnen in combinatie met een jong gezin is veeleisend. Dus éen keer per jaar neem ik een moment voor mezelf. Dan trek ik me een weekje terug van gezin en onderneming. Dat kan in een vakantiehuis zijn, een hotel of een retraite. Even gewoon Delia zijn, niet moeder, vrouw en ondernemer. Ik kom dan helemaal tot rust.’

Feiten

Wie / Della Erdogan-Keshk (32)

Wat / Eigenaar Delia Skin Clinic, Delia Skin Master en D-Skin

Deliaskinclinic.nl

3x flexibel ondernemen

Heeft u een vraag over dit artikel?

De specialisten van ABN AMRO MeesPierson komen graag met u in contact.