Direct naar content
4 min. leestijd
  • Auteur

Zakelijke tweestrijd

‘Ik heb niet extreem veel verstand van voeding en ben ook niet fel tegen potjes en pakjes, maar toen ik moeder werd veranderde dat. Voor mijn dochter wilde ik alles vers maken. Na mijn verlof ging ik weer aan het werk en kwam ik erachter dat dat geen doen was. Ik runde een groot hospitalitybureau en maakte als ondernemer vaak lange dagen. Natuurlijk ga je dan op zoek naar alternatieven. Die waren er wel, maar ik dacht steeds: dit kan beter en voordeliger. Langzaam begon het idee van Mama Deli te leven.’

Feiten

Wie: Mariëlle Smit

Wat: Mama Deli ontwikkelt verse babyvoeding voor 4-24 maanden

mamadeli.nl

‘Ik besloot mijn managementteam uit te breiden, zodat ik mij kon focussen op dit nieuwe idee. Begin 2020 had ik zo veel vertrouwen in mijn team, dat ik volledig uit de operatie durfde te stappen. Ik had alleen maar heel veel zin in een nieuw avontuur totdat alles ineens veranderde door corona. Van de één op de andere dag stond mijn bedrijf volledig in brand. Mijn eerste reactie was: ik stop met alle nieuwe plannen, ik moet mijn bedrijf redden. Uiteindelijk zat er niks anders op dan een groot deel van mijn team te laten gaan. Dat was een van de moeilijkste besluiten uit mijn leven. Ik had juist zo lang gebouwd aan dit team en zo veel vertrouwen in iedereen.’

‘Doordat alles stil kwam te liggen door corona had ik wel alle tijd voor dit nieuwe bedrijf. Ik houd van hard werken en had eerder een bedrijf vanaf niks opgebouwd. Ik verzamelde de beste deskundigen om me heen en samen ontwikkelden we de babyvoedinglijn. Het moesten lekkere vriesverse producten zijn met veel groenten en fruit. Mijn eigen dochter lust alles, maar gelukkig waren de andere kinderen een stuk kritischer. Alle kinderen van vrienden en familie hebben meegeproefd. Het zijn heerlijke maaltijden geworden, gezonde tussendoortjes en voedzame ontbijtjes. De zoete aardappel met pompoen voor 4+ maanden zou ik mijn man nog voor kunnen schotelen met een visje.’

‘Ik wist wel zeker dat ik mijn nieuwe bedrijf niet wilde lanceren in 2020. Dat was zakelijk gezien zo’n heftig jaar voor mijn andere bedrijf. Het voelde niet goed om dat jaar ook met iets nieuws te komen. In januari 2021 zijn we live gaan. Ik ben supertrots op wat we hebben neergezet in zo’n korte tijd en we hebben nog veel mooie plannen. Maar zodra het kan, krijgt mijn andere bedrijf ook weer alle aandacht dat het nodig heeft.’

Fempower, powered by ABN AMRO

ABN AMRO staat voor gelijke kansen voor iedereen. Het Inclusive Banking onderzoek van ABN AMRO laat zien dat het cruciaal is om financiële dienstverlening voor iedereen toegankelijk te maken. Daarom organiseren we ook dit jaar samen met ING, Rabobank, McKinsey, Better Future en The Next Women het driedaagse leerprogramma Fempower Your Growth. Tijdens dit 3-daagse programma brengen we de werelden van ondernemers en bankiers samen om elkaar beter te begrijpen en de volgende stappen voor groei en ontwikkeling te bepalen. Kijk hier voor meer informatie. Meedoen? Gebruik de kortingscodes ABN20 (tot 1/10/22) of ABN10 (na 1/10/22).

Heeft u een vraag over dit artikel?

De specialisten van ABN AMRO MeesPierson komen graag met u in contact.