Ruim honderd ondernemers waren recent bij het event van ABN AMRO MeesPierson in het Porsche Centrum Amsterdam. Tussen de glanzende sportwagens spraken ze over groei en investeren. En over doorzetten als ondernemer, ook als het even tegenzit. Spreker Marco Knitel, medeoprichter van deelscooterbedrijf Check, weet er alles van. Het Amsterdamse bedrijf verhuurt scooters en deelauto’s in meer dan vijftien steden in Nederland. Knitel kent de ups en downs van het ondernemerschap, maar wees erop dat het ook in moeilijke periodes belangrijk is om je eigen pad te kiezen. En van het zakelijke succes te genieten. Dat advies brengt hij zelf in de praktijk: vorig jaar zeilde hij met zijn vriendin de wereld rond, terwijl de onderneming doordraaide. (Lees ook het interview met Knitel.)
Nieuwe dienstverlening
De nieuwe generatie ondernemers maakt graag gebruik van de kennis van gelijkgestemden en koestert het zakelijke netwerk. In hun levens gebeurt veel tegelijk, ook op financieel gebied. Hoe neem je in verschillende fases van de ondernemersreis de juiste beslissingen? Bijvoorbeeld over investeren en financieren, maar ook bij veranderingen in de privésfeer, zoals de aankoop van een huis. Speciaal voor ondernemers van 18 tot 45 jaar heeft ABN AMRO MeesPierson een nieuwe dienstverlening in het leven geroepen. Ondernemers die erin slagen hun bedrijf snel te laten groeien, al wat vermogen hebben opgebouwd en het fijn vinden om te sparren met financieel specialisten en collega-ondernemers.
Appen met banker
Onze dienstverlening sluit aan bij de wensen van deze ondernemers. De private bankers begrijpen de uitdagingen die horen bij het ondernemerschap en inventariseren samen met de ondernemer alle wensen. Zo krijgt hij of zij inzicht in wat er nodig is om de financiële doelen te halen, zowel zakelijk als privé. Compleet met een investeringsadvies op maat dat past bij de persoon, de branche en het bedrijf. De wetenschap dat zaken goed zijn geregeld zorgt voor rust, wat bijdraagt aan de focus die nodig is om te ondernemen. Belangrijk onderdeel van de dienst-verlening is de directe toegang tot de private banker en de specialisten van de bank. Persoonlijk contact is essentieel, al is deze generatie ondernemers meer gewend aan digitaal contact dan eerdere generaties. De ondernemer bepaalt: soms biedt een appje met een vraag aan de banker al een oplossing.