Direct naar content

Ondernemers Inzicht: Hassan Tagi, CEO van ShowBird

Gepubliceerd op:
6 min. leestijd

In deze rubriek portretteert ABN AMRO MeesPierson klanten met een speciaal verhaal of een inspirerend idee. In deze editie: Hassan Tagi. 

In gesprek met Hassan Tagi, de CEO van ShowBird, ontdekken we hoe het bedrijf in vijf jaar tijd is gegroeid tot een toonaangevende speler in de entertainmentmarkt. We bespreken hun unieke waardepropositie, de uitdagingen en successen die ze onderweg tegenkwamen, en hun recente strategische beslissingen omtrent betalingsprocessen. 

 

Door:

ShowBird is een online boekingsplatform dat vraag en aanbod op het gebied van live entertainment samenbrengt” vertelt Hassan. Op Showbird.com bieden meer dan 8.500 artiesten en sprekers hun act aan. Showbird is een one stop shop voor alle vormen van live entertainment: van Muzikanten, Goochelaars, Stunt shows, Kids entertainment, Sneltekenaars, Sprekers en dagvoorzitters tot Foodtrucks en Champagne hostessen. 

Opvallen in een verzadigde markt

“Wij maken een hele diffuse markt simpel en transparant. Je ziet meteen wat een act kost, de beschikbaarheid en de kwaliteit (op basis van echte klantreviews)” zegt Hassan. De toegevoegde waarde van ShowBird ligt in het gemak en de transparantie die ze bieden, legt Hassan verder uit. “Artiesten krijgen meer boekingen via ons platform (op no cure no pay basis) en ShowBird zorgt voor de afhandeling van contract, facturatie en betaling”. 

ShowBird is er voor iedereen die live entertainment op zijn eigen evenement of feest wil inzetten. Dat kan een bedrijfsfeest of een borrel zijn, maar ook een bruiloft of een tuinfeestje. Ook de horeca heeft ShowBird gevonden als het gaat om de inzet van bands en zangers. Met 40.000 klanten, waarvan 16.000 zakelijk, is bijna ieder bedrijf gebruiker van ShowBird. 

Internationale ambities

Een geavanceerd platform bouwen en promoten in de Nederlandse markt vergt een aanzienlijke investering. Gelukkig heb ik dankzij mijn andere onderneming, detacheringsbureau ItaQ, alleen eigen middelen kunnen inzetten. We zijn echter zeer ambitieus: we willen de Booking.com voor entertainment worden en zullen voor internationale uitrol een of meer grote investeerders aantrekken”. 

‘’We willen de Booking.com voor de entertainment worden’’

Inkomsten via boekingscommissie en een transparant betaalproces

'Wij verdienen onze inkomsten puur uit commissies op boekingen, die we ontvangen van artiesten.' Wij betalen de artiest 24 uur na het optreden uit. 'Zo bieden we een garantie naar zowel de klant als de artiest.' De meeste klanten betalen direct bij de boeking. Alleen grotere organisaties hebben complexe administratieve procedures die niet altijd goed aansluiten op directe betaalmethodes”. 

Daarom hebben we begin 2024 besloten om voor deze grote partijen betaling achteraf toch toe te staan, tegen een geringe administratiekostenvergoeding. We hebben onze betaalmodule flexibel gemaakt, zodat we naadloos kunnen aansluiten op de administratieve en betaalprocessen van elke grote klant. Met deze aanpassing hebben we een belangrijke drempel weggenomen, wat ertoe heeft geleid dat veel grote bedrijven nu zelf naar ons toe komen om van de voordelen van ShowBird te profiteren”. 

 

 

Heeft u een vraag over dit artikel?

De specialisten van ABN AMRO MeesPierson komen graag met u in contact.