Direct naar content

Financial Focus magazine maart 2022

Cybercrime

In deze eerste editie van 2022 staat het Financial Focus magazine in het teken van cybercrime. In het dossier leest u alles over Fraude, van veiligheidsregels tot onze aanpak hierin. Daarnaast worden er drie ondernemers uitgelicht. Zij vertellen u alles over duurzaam ondernemen en hoe je de horizon van ouderen kunt verbreden. Vertelt Albert Verlinde zijn sleutelmoment en leest u nog veel meer.

 

Een persoonlijke bank in een digitale tijd

We leven in een exponentiële wereld waar innovaties elkaar snel opvolgen. Door de jaren heen hebben we als bank de dienstverlening zien veranderen naar een meer en meer digitale bank. Alles digitaal is ontzettend handig en functioneel. In 2019 schreven we al in Financial Focus over de digitale nieuwe mogelijkheden om online te bankieren. Wie dat verhaal nu leest, concludeert al vrij snel dat het een ietwat gedateerd artikel is. Om maar te onderstrepen dat het amper bij te benen is welke vernieuwingen er nu weer zijn doorgevoerd. Daarnaast blijven wij veel waarde hechten aan het persoonlijke contact met u als klant en willen wij daarom graag een persoonlijke bank in een
digitale tijd zijn.

Hoe handig digitaal bankieren ook is, het kan ook een keerzijde hebben. Dat is onherroepelijk de eventuele kwetsbare digitale veiligheid, want helaas is digitale criminaliteit aan de orde van de dag. De termen vliegen u en ons om de oren: skimming, phishing, ransomware, ddos-aanval, hacken, identiteitsfraude. Helaas zijn er veel manieren om misleid te worden, met grote persoonlijke gevolgen van dien. We zetten ons dan ook iedere dag in voor de veiligheid van bankieren.

Daarnaast is voorkomen beter dan genezen. Dat geldt net zo zeer voor privacy. Mensen met vermogen kunnen doorgaans sneller doelwit zijn van criminaliteit. Hoe moet je hiermee omgaan? Daarom hebben we op pagina 16 een dossier gemaakt over online fraude en digitale veiligheid. Welke vormen van online criminaliteit zijn er, welke zijn in opkomst en hoe kunt u zich daar tegen wapenen? Welke rol speelt de bank hierin en wat kan de bank doen om te helpen? Graag blijven we hierover met u in gesprek en blijven we kijken naar hoe we onze klanten hier zo goed mogelijk in kunnen ondersteunen.

- Maralde van der Kaaden -

Dossier: Fraude

Het sleutelmoment van Albert Verlinde: ‘Je moet een musical in één zin kunnen uitleggen’